روستای گردشگری باقرآباد

روستایی با نخلستان هایی سر به فلک کشیده و مردمانی چون نخل استوار

روستای گردشگری باقرآباد

روستایی با نخلستان هایی سر به فلک کشیده و مردمانی چون نخل استوار

مشخصات بلاگ
روستای گردشگری باقرآباد

محصولات کشاورزی روستا

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۴:۱۹ ب.ظ

1. آنچه در این روستا می درخشد و نمای بسیار زیبایی در آنجا ایجاد کرده است درختان سر به فلک کشیده و نخلستان های زیبای اینجاست که از دیر باز مردم این منطقه را در فصل تابستان و پاییز به خرماهایی بسیار شیرین و خوشمزه میهمان می کند.

مدت زمانی بود که با شور شدن آب کشاورزی این منطقه از خرمای معروف باقرآباد خبری نبود تا اینکه درختان خرمایی را از مناطق مختلف کشور به شهرستان بافق و روستای باقراباد آورده و در آنجا غرس کردند که همین علت موجب شئ تا دوباره خرمای باقرآباد رونق خاصی بگیرد.

بنابراین مهمترین محصول این روستا را می توان خرما نام برد که از قدیم الایام معروف و زبانزد خاص و عام بوده است.

2. دومین محصول این منطقه را غلات اعم از گندم و جو تشکیل می دهد که سالانه مقادیر زیادی گندم و جو از زمین های این روستا برداشت شده و به مصارف خانگی و یا به دست خریداران آنها می رسد.

معمولا اگر کسی در ماه های اسفند و فروردین به این روستا قدم نهد با فضاهای بسیار سرسبز و دلنشین مزارع گندم و جو مواجه شده که حال و هوای خاصی را به آنهاخواهد داد و روح آنها تازه خواهد شد و اگر کسی در ماه های اردیبهشت و خرداد در اطراف روستا قدمی بزند زردی گندم های خشک شده در مزارع او را به یا  این شعر خواهد انداخت که 

مزرع سبز فلک دیدم و داس مه نو یادم از کشته خویش آمد و هنگام درو

و همچنین شاهد وجود تعداد زیادی از خرمن های جو یا گندم می باشد که مردم سخت کوش این منطقه با دیت های پینه بسته خود با در دست داشتتن داس به جان گندم ها افتاده و روز ها و هفته ها را مشغول درو کردن و خرمن کردن آن می شوند و گاهی مشاهده می شود افرادی به تنهایی و دور از حضور فرزندان خود مساحت های زیادی از گندم را درو کرده و آماده حضور خرمنکوب جهت تبدیل نرم کردن خرمن ها می شوند.

3. از دیگر نماهای زیبای این منطقه در فصل بهار و تابستان وجود انارستان های زیبا در سراسر این روستا است که انار های شیرین و ترش و ملس و رنگ ها متنوع را به روستاییان عزیز هدیه می می کند و سومین محصول این منطقه را برای مردم به ارمغان می آورد.

4. از دیگر محصولات این منطقه می توان به ریشه بوته رناس اشاره کرد که به نظر می رسد کم خرج ترین و پر درآمد ترین محصول باشد چرا که فقط مرحله کاشت این محصول سختی خاصی دارد اما تا مرحله برداشت آن که گاهی سه یا جهار سال به طول می انجامد کار خاصی را از صاحبش نمی طلبد بلکه مواظبت بر آبیاری ان و در نهایت نیز برداشت آن را می طلبد.

از ریشه رناس در صنایع رنگرزی و بعضا در خوراکی استفاده می شود.


  • باقرآبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی