روستای گردشگری باقرآباد

روستایی با نخلستان هایی سر به فلک کشیده و مردمانی چون نخل استوار

روستای گردشگری باقرآباد

روستایی با نخلستان هایی سر به فلک کشیده و مردمانی چون نخل استوار

مشخصات بلاگ
روستای گردشگری باقرآباد

اماکن مذهبی

پنجشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۰۰ ب.ظ

در این روستا دو مسجد وجود دارد 

اولین مسجدی که در داین روستا ساخته شده است مسجدی است که در نزدیکی قلعه باقرآباد و در مجاورت آن قرار دارد و مرحوم حاج سید علیرضا عباسی زاده بانی این مسجد است که امروزه به نام مسجد حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه شهرت دارد.

این مسجد تا زمانی که مردم از ترس سارقین و غارتگران در قلعه زندگی می کرده و رفت و آمد در آن رونق داشت مورد استقبال مردم آنجا واقع شده و از آن استفاده می کردند اما زمانی که خوانین برچیده شده و دزدی و غارتگری از اموال روستاییان رو به افول گرایید کم کم مردم از قلعه بیرون آمده و در اطراف روستا خانه هایی جدید و با وسعت بیشتر برای خود ساختند و از قلعه فاصله گرفتند و با توجه به زیاد شدن تعداد مردم نیازمند مسجدی دیگر در نزدیکی خانه های خود شددند.

در این میان مرحوم حاج بمانعلی عسکری زمینی را که ملک شخصی خود بود برای مسجد واگذار کرده و معمارانی را جهت طراحی و ساخت مسجد دعوت کرده تا ینکه این مسجد به شکل زیبایی در مرکز روستا ساخته شد و مسجد عسکریه نام گرفت و همچنان مورد استفاده اهالی روستا قرار می گیرد و مراسماتی چون نماز جمعه، نماز جماعت و عزاداری اهل بیت علیهم السلام در آن برگزار می شود.

  • باقرآبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی