روستای گردشگری باقرآباد

روستایی با نخلستان هایی سر به فلک کشیده و مردمانی چون نخل استوار

روستای گردشگری باقرآباد

روستایی با نخلستان هایی سر به فلک کشیده و مردمانی چون نخل استوار

مشخصات بلاگ
روستای گردشگری باقرآباد

نام خانوادگی اهالی روستا

پنجشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۳۴ ق.ظ

سابقا که مساله فامیل و نام خانوادگی مطرح نبود برای شناسایی افراد ، هرکدام را به نام پدر می شناختند و او را با همان نام صدا می زدند مانند حاج محمد رمضان یا اکبر میرزا محمد که در واقع حاج محمد فرزند رمضان و اکبر فرزند میرزا محمد بوده است و اهالی این روستا نیز همانند غالب روستا های کشور با هم فامیل بوده و از خویشان هم محسوب می شوند اما بعد از اینکه شناسنانه و انتخاب نام خانوادگی جهت شناسایی افراد در کشور مان ضروری شد هر کدام از آنان نام خانوادگی خاصی را به خود اختصاص دادند.

در این میان بیشترین فامیل اهالی این روستا را عسکری به خود اختصاص داده است و سه نفر از شهیدان عزیز این روستا نیز از خانواده محترم عسکری می باشند و حتی مسجدی هم که ساخته شده است به نام مسجد عسکریه شهرت دارد

اما در این میان بعد از نام خانوادگی عسکری، نام خانوادگی حسینی هم فراوانی خاصی در این روستا داشته و افراد زیادی از سادات به این نام شهرت دارند که این خانواده نیز یک شهید تقدیم انقلاب کرده است و برخی دیگر از سادات این خطه نیز به نام  سبزواری مشهورند.

نام خانوادگی زعیمیان نیز از جمله فامیل هایی است که گروهی از اهالی این روستا به آن مزین هستند و شهید هاشم زعیمیان نیز از این خانواده شریف است.

فامیل دیگری که برخی اهالی این روستا با آن شناخته می شوند سنبل است که البته ظاهرا فامیل قبلی این خانواده فتاحی بوده و افرادی با دلایلی شخصی، این فامیل را از فتاحی به سنبل تغییر داده اند.

کارگران نیز از دیگر فامیل هایی است که افرادی از روستا را به خود اختصاص داده است.

البته این اسامی که یاد شد از افرادی هستند که هنوز در این روستا سکونت داشته یا به نوعی ارتباط با این روستا دارند اما افرادی هم هستند که سابقا در این روستا بوده و الان به دلایلی مهاجرت کرده و ارتباط چندانی با روستا ندارند که البته آثار آنان بر جای مانده و گاهی بازماندگانشان سری به روستا می زنند که برخی از آنان عبارتند از:

1. خانواده محترم عباسی زاده که مهمترین یادگار ایشان مسجد حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه است که در کنار قلعه معروف باقرآباد بنا شده و بنیانگذار آن مرحوم حاج سید علیرضا عباسی زاده است که خود نیز در گوشه ای از مسجد آرمیده است که حقیقتا نماز خواندن د رآن حال و هوای خاصی دارد.

2. خانواده محترم دهقان که سالیان دراز در این روستا بوده و کشت کار ی داشته اند اما به دلایلی از این روستا مهاجرت کرده و به شهر بافق یا به روستا های اطراف مهاجرت کرده اند.

3. خانواده محترم عباسی که اینان نیز علاوه با اینکه اصالتا باقرآبادی هستند اما اکنون از جمله مهاجرین هستند که از روستا مهاجرت کرده اند

4. خانواده محترم محمدی که بعد از فوت بزرگ خاندان خود زمین های خود رابه اهالی روستا فروخته و دیگر ارتباطی با این روستا ندارند

در این میان افرادی هم بوده و یا هستند که باقرابادی نبوده اما زمین های باقرآباد را خریداری کرده و افرادی از این روستا زمین های آنها را اجاره کرده و هر ساله اجاره بهای آنا را می پردازند که بعضا زمین ها را واگذار کرده و برخی نیز هنوز مالکیت زمین ها به نام آنهاست که افرادی چون عامری ، مشکی، زارع پور و ... از این افراد محسوب می شود اما خانواده مشکی تا چند سال قبل تمامی اراضی خود را به مستاجرین فروخت و عملا هیچگونه ملکیتی بر این روستا ندارند اما آقایان عامری و زارع پور مقداری از اراضی را مالکند.

  • باقرآبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی